Διαδραστική Βιωματική Παράσταση

Η κιθάρα, η ιστορία της και ο μαγικός κόσμος της μουσικής

στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας

Διάρκεια:
Σχολικό Έτος 2017-2018
Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο:
15/11/2017, 10:00-11:30 (συμετοχές ως 14/11)
Πνευματικό Κέντρο:
13/12/2017, 10:00-11:30 (συμετοχές ως 08/12)
Πνευματικό Κέντρο:
31/01/2018, 10:00-11:30 (συμετοχές ως 26/01)
Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο:
28/03/2018, 10:00-11:30 (συμετοχές ως 24/03)
   
Τάξεις:
Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄
   
Συντελεστές (α-ω):
Βίκη Βασιλειάδη
Παναγιώτα Ηλιοπούλου
Αντώνης Κουφουδάκης
Κατερίνα Παλαιολόγου
Νικόλας Παλαιολόγος
   
Προετοιμασία:
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για συμμετοχή σε μια δραστηριότητα που χρειάζεται ακουστική προσοχή, εγρήγορση, έλεγχο των προσωπικών ήχων και γενικότερα συγκέντρωση που θα ευνοεί τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας.
Δεν είναι απαραίτητη η χρήση εκπαιδευτικού υλικού πριν την παράσταση.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ |ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Περιγραφή:

Η διαδραστική παράσταση «Η κιθάρα, η ιστορία της και ο μαγικός κόσμος της Μουσικής» στοχεύει να γνωρίσει στους μαθητές την κιθάρα στην πράξη, βιωματικά, μέσα από τη δράση των μουσικών.

Εντάσσεται στο πλαίσιο του θεσμικού Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας που διοργανώνεται φέτος για έβδομη χρονιά.

Με ζωντανό τρόπο ενεργοποιεί τη φαντασία, και την ψυχοκινητική των μαθητών παίζοντας με τις νότες, τις λέξεις, τον χώρο και το χρόνο, τους ρόλους των μουσικών και τη δυναμική τους με το κοινό.

Η ενεργός συμμετοχή των παιδιών μέσω ερωτήσεων – απαντήσεων αλλά και μέσω της διαδικασίας δημιουργίας ηχητικού περιβάλλοντος (τραγούδια και ήχοι από τα παιδιά) δημιουργεί μια προσέγγιση του «τι σημαίνει μουσική δημιουργία», τι σημαίνει «παίζω», «επικοινωνώ», «εκφράζομαι», «συνεργάζομαι», «ακούω», «αντιδρώ» και «αυτοσχεδιάζω» στη Μουσική.

Επιτυγχάνουμε έτσι τη «μύηση» των μαθητών στον κόσμο της κιθάρας και κυρίως στη διαδικασία της μουσικής πράξης, μέσα από την διαδικασία της αφήγησης, της δημιουργικής ακρόασης, της ρυθμικής κίνησης και του τραγουδιού!

 

Στοχοθεσία:

Εκπαιδευτικοί στόχοι, για αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς πριν και μετά τη συμμετοχή τους στην διαδραστική παράσταση:

1. Γνωριμία με την κιθάρα και τα άλλα μουσικά όργανα.

2. Εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών με μία σειρά όρων γύρω από την μουσική και την κιθάρα.

3. Καλλιέργεια της συμμετοχικότητας και της ικανότητας παρακολούθησης μιας παράστασης.

4. Καλλιέργεια της ικανότητας συγκέντρωσης και κατανόησης μέσω της τέχνης της αφήγησης.

 

Βιογραφικά Συντελεστών (α-ω)

Η Βίκη Βασιλειάδη γεννήθηκε στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές της στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, σπούδασε φλάουτο στο Ωδείο Αthenaeum. Πήρε το δίπλωμά της με Άριστα παμψηφεί και Διάκριση εξαιρετικής επίδοσης το 1991 (τάξη Στ.Γαδέδη). Συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι στο Conservatoire de Boulogne, με τον P.Y. Artaud.
Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Αθήνα (Γαλλικό Ινστιτούτο, Ινστιτούτο Γκαίτε, Φ. Νάκας, Κολλέγιο Αθηνών κ.λπ.) καθώς και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει συμπράξει, είτε σαν σολίστ, είτε σαν μουσικός ορχήστρας, με το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργώ, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Σύνολο Μπαρόκ Αthenaeum και τη Συμφωνική Ορχήστρα Καλαμάτας.
Διετέλεσε ως μόνιμο μέλος της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας (1993-1999).
Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στο Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας (2003-2013) και από το 1991 έως και σήμερα είναι καθηγήτρια φλάουτου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας σημειώνοντας αξιόλογες επιτυχίες.

 

Η Παναγιώτα Ηλιοπούλου είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας και πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α.
Το 2017 τελείωσε με Άριστα (9,48) το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου «Αρχαία και Νέα Ελληνική Φιλολογία, κατεύθυνση: Αρχαία Ελληνική φιλολογία».
Έχει συμμετάσχει σε πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων, συνεδρίων και διαλέξεων με σπουδαίους ομιλητές (Γ.Μπαμπινιώτη, Κ.Μουρσελά, Πλ.Μαυρομούστακο, Λ.Λαμπρέλλη, Γ.Παπαγεωργίου κ.ά).
Ενδεικτικά αναφέρονται: H μουσική στα χνάρια της αφήγησης, συμβολική και αφηγηματική προσέγγιση των λαϊκών παραμυθιών, ακροβατώντας στην τέχνη της αφήγησης, τα μυστικά του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού, σεμινάρια ψυχολογίας και συμβουλευτικής, θεατρολογία και θεατρικό παιχνίδι μέσω του θεσμού Ακαδημία Πολιτών καθώς και σε πλήθος συνεδρίων φιλολογικού ενδιαφέροντος κ.ά.
Έχει λάβει μέρος σε παραστάσεις σε σημαντικούς χώρους είτε ως αφηγήτρια είτε ως μουσικός.
Από το 1999 εργάζεται ως μόνιμο μέλος της Δημοτικής Φιλαρμονικής Καλαμάτας ενώ από το 2017 εκτελεί και χρέη γραμματειακής υποστήριξης.
Τέλος, από το 2012 εργάζεται ως φιλόλογος
.

 

Ο Αντώνης Κουφουδάκης είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας και πτυχιούχος του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Ε.Κ.Π.Α.
Το 2006 πήρε το Δίπλωμά του στην κιθάρα με Άριστα (10) παμψηφεί και 1ο Βραβείο (τάξη Γιάννη Πετρίδη).
Το 2015 τελείωσε με Άριστα (9,13) το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (τάξη Κ.Κοτσιώλη).
Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια κιθάρας ως ενεργό μέλος με τους L.Brouwer, A.Desiderio, Z.Dukic, R.Dyens, J.Willard, E.Ασημακόπουλο, Κ.Κοτσιώλη κ.ά.
Στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Κιθάρας που διοργάνωνε το ΥΠΕΠΘ απέσπασε το 2000 το 1ο Βραβείο.
Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε σημαντικούς χώρους (Αρχαία Επίδαυρος, Αρχαία Ιθώμη, Κάστρο Καλαμάτας, Ωδείο Athenaeum, Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Ιόνιος ακαδημία, Τρίτο πρόγραμμα κ.α.).
Έχει συνεργαστεί με συνθέτες όπως: Σ.Γυφτάκης, Μ.Αλεξιάδης, Κ.Γρηγορέας, Θ.Παναγόπουλος και Κ.Ηλιάδης.
Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιθάρας Βόλου. Από το 2008 είναι καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.

 

Η Κατερίνα Παλαιολόγου γεννήθηκε στην Καλαμάτα.
Με καθηγητές τους Πάρη Καρκαλούτσο και Νέλλη Σεμιτέκολο παίρνει δίπλωμα πιάνου από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, ενώ με τον Νίκο Τσότρα τα Πτυχία αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας από το ίδιο ωδείο.
Τον Ιούνιο του 2015 αποφοίτησε από την τάξη μονωδίας της κυρίας Χριστίνας Γιαννακοπούλου παίρνοντας το δίπλωμά της με βαθμό άριστα, πρώτο βραβείο και χρυσό μετάλλιο.
Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια πιάνου και ανώτερων θεωρητικών καθώς και τραγουδιού με τους Kurt Equiluz, Cheryl Studer, Susan Bullock, Άρη Χριστοφέλη, Χαρούλα Γκλαβοπούλου και Νίκο Βασιλείου.
Είναι μέλος και βοηθός μαέστρου στο γυναικείο φωνητικού συνόλου «Μελίφωνο».

 

Ο Νικόλας Παλαιολόγος, γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1984. Από την πολύ μικρή ηλικία των 7 ετών ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη μουσική.
Το 1996 έρχεται σε πρώτη επαφή με τα παραδοσιακά όργανα ως μαθητής στο μουσικό σχολείο Καλαμάτας.
Το 2001 γνωρίζει τον κορυφαίο μουσικό, συνθέτη και δάσκαλο Ross Daly από τον οποίο έλαβε μία σειρά μαθημάτων επάνω στην τεχνική των μουσικών οργάνων ούτι και σάζι, στη θεωρία του ανατολικού συστήματος μουσικής και στην τέχνη του αυτοσχεδιασμού.
Από τότε αρχίζει την ενασχόλησή του και με άλλα έγχορδα όργανα των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
Από το 2013 διδάσκει στη σχολή βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας.
Από το 2016 έχει αναλάβει τον τομέα των εγχόρδων του παραρτήματος του "Τμήματος Ελληνικής Μουσικής Παράδοσης του Ωδείου Αθηνών (1871)" με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Χρήστο Τσιαμούλη, που λειτουργεί στο Ξηροκάμπι Λακωνίας σε συνεργασία με τον Παιδαγωγικό Φιλότεχνο Όμιλο Φάριδος.




 

 

 


Επικοινωνία
Επικοινωνήστε με το πρόγραμμα «μεταφεστιβάλ»
για τη βιωματική πολιτισμική εκπαίδευση στα παρακάτω στοιχεία:

Ταχυδρομική Διεύθυνση
Metafestival
Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας
Ψαρρών 15 (Διοικητήριο)
Τ.Κ. 24 131
Καλαμάτα

Τηλέφωνα
Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης : 2721361544, 6932153845 (SMS)

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email):
metafestival ( a t ) sch.gr


ένα έργο από το

το Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης τελεί υπό την αιγίδα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΗΤΗΤΑ
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ


Web
Analytics Made Easy - StatCounter

© 2017-2018
Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας